Комунальний заклад
"Житомирський обласний ліцей-інтернат для обдарованих дітей"
Житомирської обласної ради –
Комунальний заклад «Житомирський обласний ліцей-інтернат для обдарованих дітей» Житомирської обласної ради – загальноосвітній навчальний заклад ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням для здібної
та обдарованої молоді,
переважно з сільської
місцевості, що забезпечує здобуття
освіти понад державний освітній
мінімум.
Заснований у травні 1991 року рішенням Житомирського облвиконкому
№135 від 20.05.1991 року як Житомирський обласний педагогічний ліцей.
З 2014 року навчальний заклад будує свою
діяльність на основі Статуту, затвердженого наказом управління освіти і науки
Житомирської облдержадміністрації від 02.12.2014 року №329 за погодженням Житомирської обласної ради (рішення № 1364 від 20.11.2014 року
«Про зміну назви та погодження Статуту комунального закладу «Житомирський
обласний ліцей-інтернат для обдарованих дітей» Житомирської обласної ради»).
Кількість класів - 17. Кількість
учнів – 466 (дані на 05.09.17р.)
Навчально-виховний процес
забезпечують 78 висококваліфікованих педагогічних працівників. З них:
-
докторів педагогічних наук -3 (3 працюють за сумісництвом);
-
кандидатів педагогічних наук - 3 (2 працюють за
сумісництвом);
-
спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії -
37;
-
вчителів-методистів - 25;
-
старших вчителів - 10,
-
відмінників освіти України - 7;
-
заслужених працівників освіти України - 1.
Ліцей-інтернат здійснює високоякісну загальноосвітню підготовку старшокласників
за філологічним, суспільно-гуманітарним,
природничо-математичним напрямами.
Винятковою особливістю КЗ «Житомирський обласний ліцей-інтернат для
обдарованих дітей» Житомирської обласної ради є якість його освітніх послуг. За
двадцять п’ять років існування ліцею-інтернату з його стін випущений 3461
учень; 432 випускника нагороджені золотою або срібною медаллю; 449 – похвальною
грамотою за особливі досягнення у навчанні.
Об'єктивним показником якості навчально-виховного процесу є зовнішнє незалежне оцінювання, за результатами якого ліцей-інтернат є серед лідерів загальноосвітніх закладів області.
Відповідно до даних Українського центру оцінювання
якості освіти в Житомирській області, якісний показник здачі ЗНО-2017
(кількість ліцеїстів, що здали тестування на 160-200 балів) по ліцею-інтернату
майже в 2 рази вища, ніж у загальноосвітніх закладах області.
Щороку
99% випускників ліцею вступають до вищих навчальних закладів України (в
основному на бюджетну форму навчання) та зарубіжжя – Прибалтики, Польщі,
Великобританії тощо.
З перших років заснування ліцею його вихованці щорічно підтверджують головне
завдання закладу – виховання
творчої, обдарованої особистості, отримуючи перемоги у різноманітних інтелектуальних змаганнях, турнірах, конкурсах, акціях тощо. З 1995 року 677 ліцеїстів стали переможцями III (обласного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, з них 72 – були учасниками IV (Всеукраїнського) етапу, а 32 –
стали його призерами.
Зокрема, у 2017-2018 навчальному році 32 ліцеїсти вибороли 33 дипломи І-ІІІ
ступенів на цих інтелектуальних змаганнях.
Ліцей-інтернат має високий рейтинг серед навчальних
закладів області та є провідним науково-методичним центром Поліського регіону:
- на базі ліцею-інтернату діє Центр професійного саморозвитку вчителя «Школа педагогічної майстерності – 2017» – науково-методичний підрозділ Інституту
педагогічної освіти та освіти дорослих Національної
академії педагогічних наук
України. Головою ради Центру (на
громадських засадах) обрана директор ліцею-інтернату Корінна Людмила Віталіївна;
- ліцей-інтернат є обласним
осередком Всеукраїнської Асоціації Шкіл Майбутнього (Державна
установа «Інститут модернізації змісту освіти»);
- систематично проводяться засідання
навчально-науково-виробничого комплексу «Полісся» Житомирського державного
університету імені Івана Франка, членом якого є ліцей-інтернат;
- ліцей-інтернат – член Міжнародного освітянського
«Партнер-клубу»;
- ліцей-інтернат є асоційованою школою ЮНЕСКО.
Ліцей-інтернат – експериментальний
навчальний заклад всеукраїнського рівня. На його базі здійснюється
дослідно-експериментальна робота за темами:
- Організаційно-педагогічні умови розвитку творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу (наказ МОН України від 30.12.2013р. №1858);
- Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності у навчально-виховний процес навчальних закладів
(наказ МОН України №776);
- Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку
авторських шкіл. Ліцей – авторський навчальний заклад «Школа становлення
відповідального громадянина» (наказ МОН України від 09.02.2016р. №31);
- Формування цінностей суспільства сталого розвитку
засобами навчального процесу.
У навчальному закладі щороку проводяться ІV етапи всеукраїнських предметних олімпіад, всеукраїнські та міжнародні науково-практичні конференції, семінари, круглі столи, обласні тури конкурсів «Вчитель року», засідання осінньої школи Житомирського територіального відділення Малої академії
наук України, засідання Академії міжнародного
співробітництва з креативної педагогіки
«Полісся» тощо.
Ліцей-інтернат визнаний державою. Удостоєний:
- Почесного звання «Лідер сучасної освіти» (Міністерство освіти і науки України,
Національна академія педагогічних наук України) за багаторічну науково-педагогічну діяльність по інноваційному
розвитку
освіти України (2009, 2010,
2011, 2016рр.);
- Почесної відзнаки «Флагман сучасної освіти України» (Комітет Верховної Ради України з питань освіти і науки, Міністерство освіти і науки України,
Національна Академія педагогічних наук України)
за вагомий внесок у
розвиток освіти і науки України;
- дипломів Міністерства освіти і науки України за високі творчі досягнення в інноваційному оновленні національної системи освіти (2009-
2016рр.);
- дипломів Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України
за високі творчі досягнення в удосконаленні змісту навчально-виховного процесу (2008-2016рр.).
Ліцей-інтернат нагороджений 11 золотими та 4 срібними медалями національних та міжнародних освітянських виставок і форумів: «Сучасна освіта в Україні», «Інноватика в сучасній
освіті», «Сучасні заклади освіти».
Серед їх організаторів – Міністерство освіти і науки України, Національна
академія педагогічних наук України.
Житомирський обласний ліцей-інтернат для обдарованих
дітей – сучасний навчальний
заклад з 26-річною історією.
Головними завданнями педагогічної діяльності
ліцею-інтернату є:
- виявлення та цілеспрямований відбір учнів
(переважно з сільської місцевості), які проявили здібності до вивчення різних
навчальних предметів;
- упровадження в освітній процес навчальної,
виховної, науково- методичної, науково-експериментальної, дослідницької,
культурологічної діяльності;
- створення
духовного, високоорганізованого, технологічного, естетичного та інформаційного простору навчальної взаємодії, що
підвищує творчий потенціал усіх учасників навчально-виховного процесу;
надання учням можливостей для реалізації
індивідуальних, творчих потреб, забезпечення умов для оволодіння практичними
уміннями й навичками наукової, дослідно-експериментальної, конструкторської,
винахідницької, раціоналізаторської діяльності, певного рівня професійної
підготовки.